Kiállítók 2019

A MuseumDigit kiállítói 2019-ben

2014-ben a HP bejelentette, hogy két új nyilvánosan működő Fortune 50 vállalatra válik szét: Hewlett Packard Enterprise (HPE), mely a HP piacvezető nagyvállalati technológiai infrastruktúra, szoftverek és szolgáltatásait viszi tovább, valamint a HP Inc.
A Hewlett Packard Enterprise (HPE) iparágvezető technológiai vállalatként lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyorsabban és messzebbre jussanak működésük során.
A hardver, szoftver és szolgáltatás elkülönítése helyett tisztán az üzleti stratégiára helyezi a hangsúlyt.
Egyedülállóan széles portfolióval – a felhőtől az adatközponton át, a munkahelyi alkalmazásokon keresztül – számos technológia és szolgáltatás révén segíti ügyfeleit mindenütt a világon egy hatékonyabb, termelékenyebb és biztonságosabb IT megalkotásában.

A Histovery az első és legjelentősebb francia cég, amely high-tech megoldásokat felhasználva a kulturális örökség bemutatására specializálódott. 2013 óta innovatív, a kiterjesztett és virtuális valóságra alapuló megoldásokat fejlesztenek és szolgáltatnak világhírű múzeumoknak és kulturális örökségi intézményeknek, amelyekhez „kulcsrakészen” bérelhető HistoPad tableteket is felkínálnak. Magyarországon hazai interdiszciplináris csapattal dolgoznak, akik VR/AR projektek minden szakaszában együttműködnek a megrendelőkkel.

A Tripont Foto Video Kft. minden, a fotográfiában és videózásban fontos eszközt forgalmaz, a legfontosabb márkákat képviselik Magyarországon és a régióban. 2013-tól fókuszálnak a kulturális örökség digitalizálására, s annak minden területén a legkorszerűbb, leghatékonyabb technológiákat alkalmazzák a műtárgyakról történő felvétel készítésétől a tartalmak hatékony, kutatható megosztásáig. Legfontosabb márkáik: PhaseOne iXG 10mpx digitalizáló rendszer, az érzékeny műtárgyak nagy felbontású digitalizálásának legkorszerűbb eszköze; Treventus SacnaRobot, a kötött dokumentumok automata szkennere; ScanGate posztprocesszing szoftver; ScanFlow folyamatirányító szoftver; Nainuwa elektronikus archívum a kutatásokhoz.

Az ARWorks 2010-ben azzal a céllal alakult, hogy egyedi Virtuális (VR) és Kiterjesztett Valóság (AR) alkalmazásokat fejlesszünk üzleti megrendelőink számára. A ma már több, mint 40 fős fejlesztői részlegünk az AR/VR projektek mellett natív (iOS, Android) mobil applikáció fejlesztéssel is foglalkozik. Az évek során több mint 300 sikeres projektet sikerült megvalósítanunk a világ különböző pontjain Budapesttől Svájcon és Dubai-on át Szingapúrig. Az egyedi megrendeléseken felül mára már több, saját fejlesztésű termékünk is elérhető a piacon, legyen szó rendezvény szervező applikációról, irodai beléptető rendszerről vagy VR szimulációs tréningről.

A Testo (Magyarország) Ker. Kft 1992 óta a Testo mérőműszerek hivatalos magyarországi forgalmazója. A kifejezetten a műkincsek megóvása céljából kifejlesztett adatgyűjtők teljes körű megoldást nyújtanak a környezeti körülmények monitorozására.

Az EnITLab Kft. 2010-es alapítása óta kutatási és fejlesztési tevékenységet végez jövőbe mutató, innovatív mobil informatikai megoldások témakörében. Több év kutatás után elindítottuk a lokalizációs technológiákon alapuló mobil keretrendszer megoldásunkat, Locbee™ márkanév alatt. Társaságunk 5 éve elsőként épített ki digitális tárlatvezető rendszert beltéri lokalizációs technológiával Magyarországon és azóta is több sikeres bevezetésben vettünk részt. Legújabb megoldásunk a Mátyás-templom területén kerül hamarosan bevezetésre.

A PreservArt Kft. műtárgyvédelmi tárolóanyagok forgalmazásával és ehhez kapcsolódó szolgáltatásokkal foglalkozik. Kizárólagos magyarországi forgalmazóként megtalálható nálunk a műtárgyvédelmi anyagok gyártásával foglalkozó lengyel BESKID teljes termékpalettája, de számos gyártó archivális termékét forgalmazzuk.

Szolgáltatásaink a papír- és fotórestaurálás mellett kiterjednek műtárgyak bemutató- és csomagolóanyagainak tervezésére, valamint gyűjtemények állapotfelmérésének elkészítésére és műtárgyvédelmi stratégia kidolgozására. 

A Monguz Kft. 20 éves közgyűjteményi informatikai és tudásmenedzsment tapasztalattal, attrakciófejlesztési szaktudással, jól képzett programozók, programtervezők és közgyűjteményi informatikusok által biztosított fejlesztői kapacitással, valamint kész szoftvertermékekkel áll a kulturális intézmények rendelkezésére. A közgyűjteményi anyagok bemutatására virtuális kiállításokat, AR/VR megoldásokat, attrakciókat és játékokat kínálnak. Qulto® néven integrált megoldásaik több mint 500 hazai és külföldi múzeumban, könyvtárban és archívumban megtalálhatók.

Mi a Múzeum Atlasz Guide? A Múzeum Atlasz Guide egy mobil applikáció, melyet a Corneus Technology Kft. fejlesztett ki múzeumok, kiállítóhelyek részére. Segítségével a látogatók részére költséghatékonyan lehet audiovizuális guide szolgáltatást nyújtani. Az applikáció egyedi QR-kódokhoz társított tartalmat (szöveg, kép, hang) szolgáltat, teljeskörű múzeumi tárlatvezetési élményt ad. Egyedisége a könnyű és rugalmas tartalomkezelésben, többnyelvűségben, használhatóságban, az átlátható költségekbe rejlik. Célja a látogatói élmény és ismeretszerzésen túl a kiállításszervezők munkájának nagyfokú megkönnyítése. A Múzeum Atlasz levesz minden informatikai terhet a kiállításszervező válláról, hogy csak a legfontosabbra kelljen koncentrálnia: a szakszerű és érdekes kiállítási tartalom publikálására.

A Tempus Közalapítvány több évtizedes szakmai múlttal rendelkező közhasznú szervezet, amelynek egyik célja a közös európai értékek és célok képviselete és közvetítése az oktatás, képzés területén. Fő tevékenysége hazai és nemzetközi programok koordinálása, a Tempus Közalapítványhoz tartozik például az Európai Unió Erasmus+ programja, amely nemzetközi mobilitási és partnerségi projekteket támogat valamennyi oktatási és képzési szektorban, valamint az ifjúságügy és a sport területén. Az Erasmus+ felnőtt tanulás projektjei lehetőséget nyújtanak a múzeumoknak saját továbbképzéseik, műhelyeik, illetve klubprogramjaik fejlesztésére – a mai társadalom igényeire szabva.

Cégünk fő profilja a folyton fejlődő és változó informatikai rendszerek megismerése, tervezése és átadása megbízóink részére. Jelenleg főleg múzeuminformatikai megoldásokkal foglalkozunk, különböző haladó (AR, 
AiO, RasberryPI,stb.) szoftver és hardver technikákat alkalmazunk ügyfeleink ötleteinek megvalósításához.

A PLATFORM, AMIVEL A MŰVÉSZ MEGÉPÍTHETI ANALÓG ÉS DIGITÁLIS MŰVÉT.  Az ArtiVive egy könnyen használható kiterjesztett valóságot megjelenítő eszköz, ami lehetővé teszi, hogy a művészet új dimenzióit nyissa meg úgy, hogy összeköti a fizikai és a digitális művészetet. A digitális réteg megnyitja az ajtót a lehetőségek új világába. Művészek egy időutazásra tudják vinni a közönséget é selmagyarázni, hogy mi van a műtárgy mögött, animáciükkal segíthetik a megértést, vagy bemutathatják, a készítés folyamatát. Múzumoknak, galériáknak és más intézményeknek az ArtiVive egy új és innovatív lehetőséget nyújt a kiállítási tárgyakkal való interaktivitás területén. Több mint 31.000 művész dolgozik az ArtiVive-el 97-nél több országban. Az ArtiVive-t használják az Albertina Múzeumban, a bécsi Belvederében és a sanghaji Himalaja Múzeumban is. A látogatóknak csak a saját okostelefonjukat vagy tabletjüket kell használni, hogy a kieterjesztett valóságot megélhessék.

Célunk, hogy új vizuális és technológiai lehetőségekkel bővítsük a múzeumok eszköztárát. Egyedi tervezéssel és fejlesztéssel készülő installációink játékos működésükkel és immerzív képi világukkal bevonják a látogatókat az adott téma világába. Partnereink számára művészet és technológia segítségével teremtünk értéket.

 

A rendezvény fotóit készítette Lakos Máté